KJØPSVILKÅR & BETINGELSER
Før du blir tatt opp som kunde av Coach Tarron, må du lese og godta følgende vilkår og betingelser.
All informasjon som samles inn fra kunden, skal under alle omstendigheter holdes konfidensiell og ikke deles med tredjepart.
Kunden garanterer at informasjonen i kundeskjemaet er riktig og gir Coach Tarron mulighet til å gi trening og ernæringsanbefalinger basert på denne informasjonen. Hvis noen av de foregående opplysninger skal endres, er det kundens plikt å informere Coach Tarron om dette så snart som mulig.
Coach Tarron er ikke en lege eller klinisk ernæringsfysiolog. Anbefalingene bør ikke tas som medisinsk rådgivning. Det er ikke ment å diagnostisere, behandle, kurere eller forebygge helseproblemer – og det er heller ikke ment å erstatte råd fra en lege. Rådfør deg alltid med legen din eller kvalifisert helsepersonell når det gjelder helseforhold. All trening gjøres på kundens egen risiko.
Alle dokumenter som er inkludert eller utvekslet mellom Coach Tarron og kunden er den intellektuelle eiendommen til Coach Tarron og skal ikke kopieres, selges eller distribueres uten skriftlig samtykke.
Dersom kunden ikke betaler avtalt sum, kan Coach Tarron slutte å jobbe med kunden eller holde tilbake produktet til betalingen er fullført.
Ifølge norsk lov kan angreretten (angrerettlovens paragraf §22 bokstav C) ikke brukes etter at trening og ernæringsanbefalinger levert til kunden.
Ved å sende inn kundeskjemaet og betale det avtalte beløpet til Coach Tarron, bekrefter du at du har lest og forstått vilkårene i avtalen mellom deg og Coach Tarron.
Ved å huke av for å ha lest disse salgsbetingelsene har du gitt ditt uttrykkelige forhåndssamtykke til at vi kan begynne arbeidet med bestillingen din og at du samtidig erkjenner at angreretten har gått tapt.
Jeg forbeholder meg retten til å kansellere bestillingen din dersom jeg ikke har kapasitet til å ta deg inn som kunde. Du vil da få et tilbud om å bli satt på venteliste.
Selger er Coach Tarron K. Mozdoorzoy
Epost: kontakt@coachtarron.no
E-post: kontakt@coachtarron.no
Organisasjonsnummer: 918 679 944
Coach Tarron betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt før forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 1-7 dager fra mottak. Siden dette er en tjeneste og ikke en vare er det viktig at hele summen er betalt i sin helhet før kost- og/ eller treningsplan mottas av kjøper.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Levering av tjenestene/produktene
Normal leveringstid på produktene vi tilbyr er 1 til 7 dager. Ved avvik vil dette varsles per e-post og/eller via meldingssystemet som brukes internt i kommunikasjonen mellom oss og deg.
Normalt vil jeg påbegynne arbeidet med bestillingen din allerede samme dag som du bestiller, så fremt bestillingen gjøres i tidsrommet 07.00 - 19.00. Dette gjelder 7 dager i uken, foruten helligdager. Det vil allikevel være rom for oppfølging på helligdager.
I den grad det går over 7 dager uten at du hører fra meg, kan du gjerne sende meg en e-post på kontakt@coachtarron.no eller via sms/ringe meg på telefon (+47 40344712) og purre.
Ved bestilling forventes det at du kan starte opp med en gang, så lenge ikke noe annet er avtalt på forhånd. Ved oppstart senere, må du si fra før oppstart før start og oppsettet er ferdigstilt.
Du kan ikke vente lengre enn 14 dager før du begynner, så fremt ikke annet er avtalt. Tiden begynner å løpe fra oppsettet er fullført. Etter dette frasier du deg retten til bli fulgt opp som min online kunde. Det digitale innholdet; som treningsprogram, kostholdsplan og eventuelle e-bøker tilhører deg og vil være tilgjengelig i din mappe via google disk.
Du er selv ansvarlig for å fylle ut kundeskjemaet ditt. Gjør du ikke dette innen 14 dager vil vi sette opp en enkel kostholdsplan og treningsprogram deg som du vil få mulighet til å få redigert 1 - en - gang. Du må fortsatt avslutte coaching ved å sende meg en mail på at du ønsker å avslutte coaching perioden din, hvis ikke løper det videre, inntil du selv sier fra.
Ved dokumentert sykdom eller skade vil du kunne fryse coaching perioden du allerede har betalt for i inntil 3 måneder, om ikke annet er avtalt med oss. Det forventes at man ved lengre tids sykdom kan dokumentere dette, hvis ikke ansees perioden du har til gode som utløpt.
Angrerett (MUST READ)
Salg av kosthold og/eller treningsprogram defineres av Angrerettloven som fjernsalg (se punkt 3.2 i den praktiske veilederen fra Forbrukerrådet linket til helt øverst i betingelsene).
Tjenestene jeg tilbyr faller innunder punkt 5, side 10, i veilederen. I punkt 5, s. 10 i veilederen nevnes det at angreretten bortfaller når leveringen har startet med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke. Forbrukeren må erkjenne at angreretten går tapt når avtalen er oppfylt.
Ved å huke av for å ha lest disse salgsbetingelsene har du gitt ditt uttrykkelige forhåndssamtykke til at jeg kan begynne arbeidet med bestillingen din og at du samtidig erkjenner at angreretten har gått tapt.
På side 10 i samme veileder anbefaler jeg at du spesielt gjør deg kjent med punktet om fullførte tjenester og digitalt innhold. Her beskrives det nærmere om hvorfor og hvordan angreretten bortfaller.
Det du bestiller er et digitalt innhold som kan lastes ned og er tilgjengelig via vår web-applikasjon. Dette vil i seg selv bety at angreretten avskjæres allerede når leveringen av det digitale innholdet påbegynnes (se side 13 i veilederen).
Et kjøp av våre produkter/tjenester innebærer at jeg umiddelbart etter registrert betaling begynner arbeidet med ditt personlige oppsett.
Ønsker du å angre må det gjøres per e-post kontakt@coachtarron.no før vi har påbegynt oppsettet ditt.
Er du uenig med meg og vi sammen ikke kommer fram til en felles løsning, anbefaler vi at du kontakter Forbrukerrådet.no og/eller Forbrukerombudet.no og tar saken videre. De vil ta kontakt med meg for en redegjørelse, før de foreslår en løsning.
I forbrukerrådets praktiske veileder vil du også ha alle aktuelle bestemmelser lett tilgjengelig på høyre side av hvert dokument-ark, blant annet den loven og de paragrafer (§) som gjelder.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Priser og levering
Prisen på mine tjenester vil alltid forekomme før bestilling gjennomføre. Prisene kan derimot være i forandring og vi tar forbehold om prisendringer som følge av kostnader relatert til produktutvikling. Vi vil varsle om dette på forhånd.
Alle leveringstider må ansees som veiledende. Eventuelle prisendringer vil uansett ikke ha tilbakevirkende kraft og du vil forholde deg til den prisen som oppgis ved betalingstidspunkt.
Merk at alle tjenesteløsninger selges som meg løpende faktura, og som løper til du selv kansellerer tjenesten ved å sende en mail eller gi beskjed direkte til Coach Tarron. Ingen av tjenestene jeg selger har bindingstid og du kan når som helst kansellere abonnementet innenfor den perioden tjenesten dekker, altså før neste trekk. Dette vil ikke påvirke perioden du allerede har betalt for.
Har du av ulike årsaker pause fra tjenesten (og uker til gode) vil du få de ukene i tillegg til ny oppstartsperiode, dette gjelder alt over 1 uke.
Alle pakker og produkter selges med løpendefakturering som løper til den sies opp av kunden.
Faste betalinger skjer hver måned (bestillingsdato), trekker vil forekomme 1- en gang i måneden, vi bruker fiken faktura og VIPPS som fast betalinger.
Oppsigelse av fast betaling, skjer ved at du gir meg beskjed innen 14 dager før neste trekk, deretter vil vårt samarbeid avsluttes. Det er ingen bindingstid på tjenestene jeg leverer.
Det tas forbehold om feilprising og at dette vil medføre kansellering av kjøp.
Hvis du betaler med kort og vi ikke klarer å belaste kortet ved ny abonnementsperiode vil det tilkomme faktura i posten og per mail.
Vunnet konkurranse i sosiale medier
Har du vunnet en konkurranse (herunder også kalt Give-Away) vil du gå over til et løpende abonnement etter at den perioden du har vunnet er ferdig.
Informasjon for Svea finans
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger.
Samtlige fakturaer overdratt til Fiken og Svea Finans sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Ved bestilling av en tjeneste vil du få en elektronisk ordrebekreftelse pr e-post. Jeg anbefaler at du skriver den ut, slik at du har den lett tilgjengelig.
Kundedata
Informasjonen som fremkommer via kundeskjemaet du fyller inn og øvrig informasjon som måtte komme fram vil ikke under noen omstendighet bli delt med tredjepart.
All informasjon om deg vil bli oppbevart ifølge norsk lov. Ønsker du denne slettet i etterkant av avslutning av tjenesten, så send meg en e-post så gjør jeg dette for deg.
Kontaktinformasjon
Coach Tarron K Mozdoorzoy. Org. Nr 918 679 944
Adresse: Nannestadgate 6.
2000 Lillestrøm
Kundeservice/kontakt: kontakt@coachtarron.no/ +47 40344712